reklam alanı 728x90
20 Eylül 2019 Cuma
Anasayfa > GÜNDEM > Servis araçları ve şoförler yeni ders yılına hazır

Servis araçları ve şoförler yeni ders yılına hazır

09.09.2019 10:09 12 14 16 18 yazdır
Yeni eğitim öğretim yılı açılırken, servis araçları da öğrencileri taşımak için yeni sezona hazır bir şekilde başlıyor.
Servis araçları ve şoförler yeni ders yılına hazır

Koçarlı Şoförler Odası Başkanı Şenol Şahin, ailelerin çocuklarını okula ulaştırması için teslim ettiği servis şoförleri ve servis araçlarının öğrenci taşıma şartlarını yerine getirerek eğitim öğretim yılına hazır olduklarını söyledi.


Servis şoförlüğü yapacak olan tüm şoförlerin hazırlıklarını ve araçlarının bakımlarını tamamladığını aktaran Şahin, “Herkes okul paketinin içinde yer alan ekipmanını tamamladı. Şimdi araçlarımızın hemen hemen hepsi klimalı ve daha donanımlı. Bir eksiklik yok. Sezon başlayacak ve biz tüm hazırlığımızı yaptık” dedi.


TOPLAM BİN 310 ÖĞRENCİ TAŞINACAK


Şahin, “Yeni eğitim öğretim yılında Koçarlı’da taşıyacağımız toplam öğrenci sayısı bin 310. Bunlardan 305 ilkokul öğrencisi, 585 ortaokul öğrencisi, 420 lise öğrencisi taşıyacağız. İlkokullardan toplam 7 okulun taşımasını, ortaokullardan toplam 6 okulun taşımasını, liselerden de 3 okulun taşımasını yapacağız. Toplamda 87 araçlık bir taşıma programımız var” diyerek yeni sezonda taşınacak öğrenci ve araçların sayısı ile ilgili bilgi verdi.


Güvendikleri ve uzun süredir aynı işi yapan servis şoförleriyle çalıştıklarını belirten Şahin, “Araçlarımızın hemen hemen hepsi değişti, yenilendi. Bu sene yaklaşık 35 tane araç değiştirdik. Bizim dışarıdan servis şoförümüz gelmiyor, her zaman var olan şoförlerimizle çalışıyoruz. Önceki yıllardan deneyimi olan insanlarla çalışıyoruz, her yıl servis şoförü değiştirmiyoruz. 10 yıldır aynı işi yapan, birlikte çalıştığımız servis şoförlerimiz var. Şoförler odamıza bağlı değilse bile şahıs servis şoförlüğü yapma kriterlerini yerine getirip istenen belgeleri hazırsa bizimle çalışabiliyor. 26 yaşından 66 yaşına kadar olup da belgeleri tam olan herkes servis şoförlüğü yapabiliyor” diye konuştu.


Servis şoförlerinde aranan şartları dile getiren Şahin, “Servis şoförlüğü yapabilmesi için bir şoförün belgelerinin tam olması gerekiyor. Sağlık raporu, sabıka kaydı, varsa oda kaydı, SRC belgesi, psikoteknik belgesi, 5 yıllık ehliyet dökümü, şoför eğitim sertifikası, arabanın ruhsatı, vizesi, sigortası, koltuk sigortası, tam okul paketi donanımlı araç ve 26-66 yaş sınırına uygun olması servis şoförlüğü yapacak kişilerden istenen özellikler” dedi.


“SERVİS ARAÇLARININ YAŞ SINIRI ESNETİLMELİ”


Servis araçlarına getirilen 12 yaş sınırlamasının esnetilmesi gerektiğini ve servis şoförlerine olumsuz etkilerini paylaşan Şahin, “Servis araçlarına getirilen yaş sınırlamasından çok rahatsızız. Servis araçlarının ne kadar kilometre yaptığına bakılmaksızın 12 yaş sınırı var. Diyelim ki, 7 yaşında bir araç aldık, ucuz da değil 100 bin liraya mal olsa, ancak 5 yıl kullanabiliyoruz. 5 yıl içinde arabanın borcu bile bitmesi zor. Durmadan mazota zam gelirken, arabaların ve şoförlerin masrafları artarken alınan ücretler aynı kalıyor. Bu şartlarda da öğrenci taşımak oldukça zorlaşıyor” ifadelerini kullandı.


“HER İLDE FARKLI YAŞ SINIRI UYGULANABİLİR”


Yaş sınırlamasına alternatif bir çözüm olarak her ilde veya bölgede yaş sınırlaması uygulamasının farklı ve bölge koşullarına göre belirlenmesi gerektiğini savunan Şahin, “Servis araçlarına getirilen yaş sınırlaması her ilde ve ilçede bile aynı olmamalı. Genelgeler büyükşehirler düşünülerek hazırlanıyor ancak İstanbul ile Aydın’da öğrenci taşıyan araçların yaptığı kilometre ve eskime durumu aynı olamaz. Hatta Aydın Merkez ile Koçarlı’da öğrenci taşıyan araçlar arasında bile fark var. Burada İstanbul’daki bir servis aracına göre çok daha az kilometre yapan araç da İstanbul’daki bir servis aracının değişme yaşından etkileniyor. 12 yaş bizim bölgelerimizdeki servis araçları için çok düşük. Araçlar sağlam oluyor TÜV denetiminden geçiyor ama 12 yaş sınırına takıldığı için içine o kadar masraf da yapılmışken kullanılamaz oluyor.


Her ilin öğrencisinin ne kadar taşındığını en iyi vali bilir ve o belirler. Her ilde araçların yıpranma oranı farklı olduğu için bu yaş sınırlamasını vali belirlemeli. Bu yaş sınırından Türkiye’nin her ili aynı şekilde etkilenmiyor. En azından yaş sınırı daha yukarılara, 15 yıla çekilebilir” şeklinde konuştu.















 

ihh 468x60
Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik ve tamamı büyük harfle yazılan yorumlar onaylanmamaktadır.
Kategorinin Diğer Haberleri